zaterdag 13 februari 2016

Lente / Vår

Hoewel het nog vroeg is zijn er al veel tekenen dat de lente er aan komt. Overal bloeien sneeuwklokjes.
Deze staan in de Horsten.

Fast det är ganska tidigt finns det många vårtecken. Överallt blommar snödroppar. Dem här står i "de Horsten".
Maar je kunt ze ook borduren.

Men man kan också brodera dem.
In Wassenaar vonden we deze winterakonieten. Erg vroeg maar zo fleurig.

I Wassenaar hittade vi dem här vintergäck. Väldig tidig men så glad man blir.
En de geborduurde. 

Och dem sydda.
Plotseling zag ik iets wits bloeien en tot mijn verbazing waren dat bosanemoontjes.

Och plötslig fanns det något vit som blommade och till min häpnad var det redan vitsippor.

Wens ieder een gezellig Valentijn weekend.

Önskar alla en trevlig Valentin helg?

8 opmerkingen:

  1. Ja leuk he, dat kleine spul die het voorjaar aankondigt! Je hebt er superlieve borduurtjes bij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Det är ju jättefina motiv att brodera.
    Vad duktig du är jag kan absolut inte sy.
    Ha en skön vecka
    Annika

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alles in tweevoud en het ziet er prachtig uit.
    Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk als die ontdekkingen van je. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Så fina broderier på vårens första glädjespridare.
    Hos mig är det bara vintergäcken som har vågat att sticka upp sina lysande gula blommor.
    Önskar dig en fortsatt trevlig dag.
    Annika

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Det var trevligt att få se ditt första vårtecken. Här ligger allt under snö ännu om än väldigt lite snö.
    Dina broderier är så fina och visst avkopplande att hålla på med. Jag har också tidigare sytt en del korstygn men det har avtagit för något annat pyssel. Ha det gott.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hej igen Anje! Ljusen målar jag med vanlig vattenbaserad hobbyfärg men inte gärna de som innehåller acryl. Sen har jag själv praktiserat ut att vattenfärgen tar bäst fast om jag putsar ljusen innan med diskmedel. Tyvärr är det lite olika på ljusen hur färgen tar fast men så här enkelt gör jag i alla fall.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hej igen Anje! Ljusen målar jag med vanlig vattenbaserad hobbyfärg men inte gärna de som innehåller acryl. Sen har jag själv praktiserat ut att vattenfärgen tar bäst fast om jag putsar ljusen innan med diskmedel. Tyvärr är det lite olika på ljusen hur färgen tar fast men så här enkelt gör jag i alla fall.

    BeantwoordenVerwijderen